Grad Bjelovar četvrtu godinu zaredom prijavio projektni prijedlog „Sinergijom do uspješnije zajednice“, za osiguranje pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju, na natječaj Europskog socijalnog fonda kojeg provodi Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Tim projektom ostvareno je financiranje iz sredstava Europskog socijalnog fonda i Državnog proračuna Republike Hrvatske u iznosu od 6.668.424,96 kuna te iz proračuna Grada Bjelovara 579.863,04 kuna (ukupno 7.248.288,00 kuna) za četverogodišnje trajanje projekta (2017./2020).
Ovim projektom osigurali smo neposrednu potporu za 43 učenika s teškoćama koji pohađaju pet osnovnih škola u Bjelovaru (I., II., III., IV. i V. osnovna škola Bjelovar) te doprinijeli podizanju kvalitete njihova života. Učenici su putem projekta dobili 38 pomoćnika i dva stručna komunikacijska posrednika u nastavi.
Cilj projekta je osiguranje uvjeta za poboljšanje obrazovnih dostignuća učenika s teškoćama, njihova uspješnija socijalizacija i emocionalno funkcioniranje s tendencijom osamostaljivanja u školskoj sredini i zajednici.
Ujedno, projektom je omogućeno zapošljavanje 40 osoba koje su, s obzirom na razinu obrazovanja i vještina, u nepovoljnom položaju na tržištu rada i prijeti im socijalna isključenost.
Grad Bjelovar u suradnji s partnerima - pet osnovnih škola u Bjelovaru, pruža stručnu i tehničku potporu projektnim aktivnostima.
Aktivnosti koje se provode tijekom provedbe projekta „Sinergijom do uspješnije zajednice“:
- selekcijski proces za pomoćnike učenicima s teškoćama i stručne komunikacijske posrednike,
- program uvođenja u rad pomoćnika sa svrhom osposobljavanja za poslove pomoćnika učenicima s teškoćama,
- rad pomoćnika i stručnih komunikacijskih posrednika s učenicima s teškoćama u školskim aktivnostima tijekom odgojno – obrazovnog procesa u ustanovama i izvan-učioničkim oblicima nastave, upravljanje projektom,
- informiranje zainteresiranih o problematici pomoćnika za učenike s teškoćama i provedbi projektnih aktivnosti.